tirsdag 24. februar 2009

K&L caught in a rip current

Jeg og Kent koser oss i Sydney! I gaar fikk vi ogsaa besok av Linn og Randi som har booket seg rom paa samme sted som oss.

Akkurat naa bor ved Collaroy beach et godt stykke utenfor Sydney sentrum. Men rett ved strand slik at det er sjanse for litt soling og bading naar vaeret tillater det. Forste dagen her REGNET det faktisk saapass mye at vi maatte finne frem regnjakkene vaare naar vi skulle dra til Manly for aa handle. Men etter det har det heldigvis vaert mindre bruk for regnjakker. Solen her nede er fryktelig sterk. Eller det er vel helst ozonlaget som er tynt.. Etter 20 min paa stranden en av de forste dagene (vel og merke uten solkrem siden vi bare skulle rett ned aa kjenne paa vannet - som er noen grader kaldere enn i Asia) ble vi brent begge to. Dro derfor til Sydney sentrum dagen etter og tok en million bilder av operahuset og tuslet litt rundt i sentrum. ;)

En av dagene skulle vi ogsaa proeve bodyboarding. Tok med oss hvert sitt brett og dro avgaarde til stranden. Kent fikk det til ganske med en gang mens jeg satt paa stranden og saa paa. Naar vi etterpaa skulle prove sammen kom jeg liksom ikke med noen av boelgene. Undervannsstrommene og bolgene rev og slet i bikinien som ble hengende paa halv aatte mens jeg desperat proevde aa komme meg oppaa brettet og padle med selv til land. Til slutt tenkte jeg at det var like greit aa proeve aa svomme/gaa til land, men beina ble bare dratt vekk under meg og svommingen var haaploes. Heldigvis kom det en fyr ut til meg etter en stund og naar han sa "I'm a lifeguard" var dagen min reddet. Nok kaving, klamring til bikinideler og brett, svelging av saltvann og bolger i bakhodet..! Jeg har null kondis og var helt ferdig etter kanskje bare 10 minutter med haaploese forsoek paa aa komme til land. Han fikk meg heldigvis inn til land og jeg var igjen en BLID jente! :D Siste gang jeg bader bak et skilt som sier "Danger! Strong currents"...

Det har vaert mye kos og sene kvelder her. Vi har stort kjokken og i gaar laget vi middag sammen alle fire. Tortillas norwegian style! Akkurat slik som hjemme. :) En av vaare nederlandske bekjentskaper her kom forbi naar alle var god og mett. Siden vi fortsatt kunne fore minst 4 personer til fikk han smake han ogsaa og likte godt norsklaget tortillas.

I dag er Linn og Randi reist til Palm Beach, der de spiller inn Home&Away. Jeg og Kent skal ned til saltvannsbassenget ved stranden her i Collaroy. :) I morgen reiser vi alle fire til Sydney sentrum for aa bo der frem til mandag. Da er det tid for surfekurs for oss jentene! :D

Line.

2 kommentarer:

  1. Går det bra down under?:) Anette

    SvarSlett
  2. Det gaar veldig bra down under! :) Gaar det bra up north? Klem.

    SvarSlett